mandag 27. juli 2009

Rev og .223


En dag jeg kom kjørende hjemover etter å kjørt fruen til en venninne så jeg en rev som haltet rundt ute på jordet.


Reiste hjem og henta .223'en og tilbake hvor jeg så den sist, parkerte et lite stykke unna og snek meg innpå, jeg fant meg en god posisjon og kikka forsiktig over kanten på en grusvoll, der var den fremdeles.


Jeg gjorde meg klar og tippa på at avstanden var i overkant av 100m og nedoverbakke, ett skudd og ned gikk den.


Jeg skritta opp til 130m etterpå, ikke at det har så mye å si med den flate kulebanen til 223, intet synlig inngangshull, andre siden var ikke så pen..


Hvis du ser nøye etter ser du en skade på ene fremfoten, den var aldri nedpå med den foten når den haltet rundt utpå jordet.


2 kommentarer:

  1. Hvordan rifle har du ? :)
    jeg er på utikk etter en helt okei riflepakke til revejakt. hvis du har noen "anbefalinger" så gjerne send en mail til:
    jofuli@hotmail.com
    foresten herlig blogg

    SvarSlett
  2. Til reven bruker jeg mest en billig Baikal IJ18 i .223, sportsmatch montasje med en MTC kikkert og demper. Hele greia er billig men med god presisjon, hardt avtrekk hvis du ikke får en børsemaker til å gå over det.

    Ellers har jeg Howa 1500 i .308 og har hørt mye bra om den i .223 også. Jaktdepoet og interarms fører den.

    Blir likevel vanskelig å anbefale noe uten et budsjett å holde seg etter, demper eller ikke demper?

    SvarSlett