mandag 27. juli 2009

Åtejakt på rev.


En kveld jeg kom hjem etter at vi hadde vært på besøk hos venner så jeg masse revespor i nysnøen, det kunne tyde på at det hadde vært en 3-5 rever ute. Ikke overraskende siden jeg hadde sett mye rev hele sommer og høst.


Jeg har et lite rom ved siden av soverommet der vinduet sto åpent og jeg hadde hagla klar, gikk til sengs sammen med fruen og satte på en dvd med Dexter men kikka ut innimellom.


Plutselig så jeg en rev nærme seg åtet, lista meg på tå inn på rommet ved siden av akkurat tidsnok til å se rumpa på reven da den forsvant imellom noen busker.


Jeg stod helt stille der , kun iført bokser men med gode 150 i puls merka jeg ikke noe til kulden.


Det lille jeg så av reven var ikke nok til et godt skudd men etter et par minutter kom det en til inn på åtet fra en annen retning.


Jeg sto klar med Bettinsoli'en og var ikke sen og be, stakkaren datt i smellet, en fin revetispe på 6 kg.


1 kommentar:

  1. hvilken hagle størrelse brukte du å på hvor langt hold ? :D

    SvarSlett