fredag 6. november 2009

En fin tur.


Har inntatt godstolen og slapper av med en juleøl og nyter inntrykkene fra dagens jakttur.


Pakket børse og hund i bilen og tok meg en 15 minutters kjøretur til et terreng som kan være meget bra med rugde.


Jeg hadde riktignok ikke så store forventninger siden det har vært klarvær, kombinert med riktig vindretning (for rugda) og det ville være mer enn sannsynlig at mesteparten ville ha tatt turen over nordsjøen.


Nå var det ikke så håpløst likevel, vi hadde 5 fine stander på rugde og jeg fellte 2, jeg er i grunn fornøyd med det siden det var de eneste gode skuddsjansene jeg hadde.


Jeg rusla også inn i en flokk med 10-12 haner som satt i toppene, det flaksa svart i alle retninger en stund men dessverre ingen på fornuftig skuddhold, likevel en flott opplevelse.


På returen sto hunden inn i et kratt, løste ut og utredet, hun fulgte tydligvis fot rundt 10 meter før hun sto som spikret.

Jeg var opp bak henne med noen raske skritt og da raste høna ut knappe 5 meter fra meg, jeg slapp skuddet på rundt 20 meter og fuglen gikk i bakken, et flott resultat og et verdig punktum på en flott tur :)



2 kommentarer:

  1. Hallo!
    Jeg oppdaget bloggen din nå og syns den var interessant. Jeg følger den videre.
    Jeg har nylig opprettet egen blogg:
    Farligposten, som du orøvrig finner på
    http://farligposten.blogspot.com/
    Siden jeg er fersk som jaktblogger tar jeg gjerne imot tips og råd vedr innlegg og detå skaffe seg lesere.
    Nå skal jeg finne kaffekoppen min og lese videre i din blogg!

    Stig
    http://farligposten.blogspot.com/

    SvarSlett
  2. Alltid hyggelig med besøk fra andre jegere, må ta meg en tur over til bloggen din også. Håper du finner noe interessant her :)

    SvarSlett